EUSK
2020an, milioi eta erdi metro kubiko industria-hondakin isuri ziren A-8 autobidean, Bizkaian, Euskal Herrian. Bi hildako. Arauen errespetu eza, kutsadura, prozedura judiziala, nahasmendu politikoa… Axut! eta Artedrama kolektiboek gertakari xumea baino askoz gehiago den istripua aipatzen dute.
2020ko otsailaren 5ean, lur
lehertze baten ondorioz, industria-zabortegi bat lurreratu zen, eta
hondamendi larria gertatu zen Euskal Herrian, Bilbotik ez urrun,
Hendaiatik laurogei kilometrora. Zabortegian amiantoa egoteagatik,
erreskate-lanak gelditu eta prebentzio-neurriak hartu behar izan ziren
biztanleriarentzat. Hondamendi ekologiko horri, eta horren ondoriozko
lausotasun politikoari, COVID-19aren pandemia gehitu zitzaion. Sekretuz
eta uko egitez jositako mendi erraldoi batek, hiperkonexioaren
garaiotan, tragedia hura estali nahi izan balu bezala. Axut! eta
Artedrama kolektiboek, Harkaitz Canoren testuaren eta Ximun Fuchsen
taularatzearen bidez, antzerkia, dantza eta musika uztartzen dituen
ikuskizunean, gorputzen intimitateraino hunkitzen gaituen hondamendi
baten ondorioak aztertzen ditu, irudiz beteriko munduak
familia-transmisioa zalantzan jartzen duen garaiotan.
FR
Un demi-million de mètres cubes de résidus industriels s’est effondré en 2020 sur l’autoroute A-8 au Pays Basque, en Biscaye. Deux morts. Absence de respect des normes, pollution, procédure judiciaire, imbroglio politique : les collectifs Axut! et Artedrama saisissent à bras-le-corps un accident qui dépasse le fait divers.
Le 5 février 2020, l’effondrement d’un site de résidus industriels suite à un glissement de terrain provoque une catastrophe (hondamendia) majeure au Pays Basque, non loin de Bilbao, à quatre-vingt kilomètres d'Hendaye. La présence d’amiante interrompt les travaux de sauvetage et nécessite des mesures de prévention auprès de la population. À ce désastre écologique, et le flou politique et environnemental qui lui succède, s’ajoute la pandémie. Comme si une autre montagne, de secrets et de renoncements, recouvrait à l’heure des échanges connectés une telle tragédie. Poursuivant leur travail artistique en langue basque, les collectifs Axut! et Artedrama, sur un texte de Harkaitz Cano et une mise en scène de Ximun Fuchs, interrogent, dans une forme où se croisent théâtre, danse et musique, les conséquences d’un désastre atteignant jusqu’à l’intimité des corps, dans un monde où la transmission familiale se retrouve perturbée par un monde peuplé d’images en surnombre.
Etorkizun hurbil batean, Oihana, Lur bere amarekin eta Argia bere amatxirekin, bizi da. Mendeetan zehar, jakintzak eta ohiturak, familiako emakumeen artean transmitituak izan dira dantzaren bitartez. Baina, katea moztu egin da. Oihana ez da gai hizkuntza hau eta dakartzan sekretuak ulertzeko. Gau batez, ametsetan bidaiatzen ahal duela ohartzen da. Ordutik, ausardia eta kuriositate handiz, bere iragana deskubritzera abiatzen da, eta honekin batera, hizkuntza misteriotsu hau hitzegiten duten emakumeak ezagutzera.
- Taula zuzendaritza: Maryse Urruty
- Antzezle-dantzariak: Barbara Rivas, Joana Olasagasti, Arantxa Hirigoyen
- Eszenografia: Frans Dussourd , Musika: Paula Olaz
Denentzat 10 urtetik goiti / A partir de 10ans
FR
Dans un futur proche, Oihana vit avec Lur, sa mère. À travers les siècles, les femmes de cette famille se sont transmis leurs connaissances par la danse. Mais la transmission a cessé. Oihana n’a pas appris, elle ne comprend plus cette langue et tous les secrets qu’elle raconte. Une nuit, Oihana découvre qu’à travers le rêve, elle peut voyager. Elle part donc à la rencontre de son passé et des femmes puissantes qui parlent cette langue mystérieuse.NOLA LANTZEN DIREN SKETXAK
Bideo diaporama
_____________________________________________
Bideo diaporama
Angeluko hiru eskola elebidunak eta Endarra kolegioa : topaketa eguna.
Bideo diaporama
_____________________________________________
_____________________________________________
Igotz Ziarretaz inspiraturik
> elgarrekin doazelarik tradizioa eta modernoa, 3.eko ikasleen ikuspegitik
> lorsque tradition et modernité cohabitent, par les élèves de 3e
Hastapeneko galderak :
> Nola euskal kultura definitu ?
> Nola euskal tradizioa eta modernitatea bizi ote dira elgarrekin ?
_________________________________________
ZIZELKETAK / SCULPTURES : Ttitto Aguerre - Mugak II
> Non daude mugak ?